Studie
výstavby druhého stupně základní školy Hovorčovice
Předloženy jsou dvě varianty řešení. Varianta A akcentuje
propojitelnost se stávající školou –
možnost budoucího vytvoření kompaktního areálu (po uzavření místní komunikace).Varianta B vypouští některé návrh
omezující podmínky. Umisťuje školu do
atraktivnější části pozemku a umožňuje přívětivější formulování vnitřních
prostor
_________________________________________________________________________________
Řeší napojení nové školy na stávající budovu formou kryté lávky. Na páteřní chodbu jsou navěšeny jednotlivé učebny a prostory zázemí. Pro zjemnění měřítka a přiblížení se skladebným rozměrům stávající školy je hlavní hmota pročleněna vzájemným posunutím krajních traktů.Tento utilitární rozvrh je také dán požadavkem na nezasahování stavbou do pozemku 3/7, který není dosud ve správě obce. Po budoucím výkupu zmíněného pozemku a plánovaném uzavření obecní komunikace skýtá varianta možnost začlenění budov do kompaktního areálu s centrálním dvorem děleným na stinnou jižní část se vzrostlými stromy a severní volné nádvoří před vstupem do současné školy.
________________________________________________________________________________
Varianta představuje vytvoření nové školy v blízkosti stávající. Vzájemné vazby jsou volnější. Stavba drobně zasahuje do zmiňovaného pozemku 3/7. Toto rozvolnění vazeb umožnilo vytvoření jednoduché budovy, tvarově se odkazující na stávající školu, vybudované na atraktivnějším místě v přímém kontaktu s obecním rybníkem. Centrální chodba je zde nahrazena pobytovým atriem s ochozem. Vzdušnější společné prostory,výhledy na rybník, možnost rozšířit aktivity společenského sálu a jídelny o venkovní prostory na jeho břehu jsou momenty vylepšující celkovou atmosféru stavby. Společenský sál a hlavní jídelna jsou umístěny v částečně zakopané podnoži stavby a využívají tak existující terénní zlom.
Žádné komentáře:
Okomentovat